Wizytówki NAP, artykuły z linkiem kanonicznym – do czego użyć PBN?

Wizytówki NAP, artykuły z linkiem kanonicznym – do czego użyć PBN?

Private blog network - zobacz aktualną ofertę.

Żeby odbiorca odnalazł twój biznes musisz nie tylko złożyć firmową stronę internetową, lecz także postarać się o jej widoczność w wynikach wyszukiwania. Do tego istotna jest zawartość strony oraz to czy cyklicznie dodawane są do niej kolejne wyczerpujące i przydatne dla użytkownika treści. Ale nie wolno też zaniedbać tzw. link buildingu, a więc pozyskiwania linków zewnętrznych wiodących do strony. Jednym ze sposobów na link building jest wykorzystanie PBN-ów – prywatnych sieci blogów.

Private blog network – kto stosuje PBNy?

PBNy są prywatne, gdyż są zakładane a następnie kierowane przez jeden podmiot (przeważnie przez firmę SEO bądź sporą agencję marketingową), który troszczy się o jakość pojawiających się tam artykułów. Prywatne sieci portali są zwykle wykorzystywane jako komponent wieloskładnikowej strategii reklamowej, co trzeba mocno podkreślić, bo najlepsze rezultaty ich wykorzystania daje się zauważyć w odniesieniu do stron, które zostały starannie zoptymalizowane pod kątem technicznym oraz treści. Prywatne sieci portali nie tylko umożliwiają pozyskanie dużej ilości linków przychodzących do strony, ale też na ich zróżnicowanie, co jest dobrze postrzegane przez wyszukiwarki. Za minus PBNów można uznać niestety to, że ich utworzenie sporo kosztuje, a potem trzeba przeznaczać niemało godzin na utrzymanie ich na stosownym poziomie.

Jak korzystać z PBN? Proponujemy wizytówki NAP oraz publikacje z linkiem kanonicznym

Prywatne sieci portali rewelacyjnie zdadzą egzamin w pozycjonowaniu lokalnym, ponieważ można za ich pośrednictwem zamieszczać tematyczne artykuły stanowiące jednocześnie wizytówkę NAP. Czym jest NAP? To praktycznie każde miejsce online, gdzie widoczne są podstawowe dane kontaktowe firmy – jej telefon bądź adres e-mail, adres stacjonarny oraz pełna nazwa. Na przykład wizytówka Google Moja Firma jest NAP-em, ale jest nim też wpis w ogólnodostępnym katalogu biznesowym, strona w mediach społecznościowych lub artykuł, pod którym umieszczono firmowe informacje teleadresowe.

Inna interesująca metoda korzystania z potencjału PBNów to publikacje z linkiem kanonicznym. Polegają one na republikacji wartościowych artykułów z dodaniem linku do oryginalnej treści oznaczonego jako tag “rel=canonical”. W takiej sytuacji roboty wyszukiwarek z reguły oceniają wyżej wartość oryginalnego wpisu, gdyż napotykanie odnośniki do niego na różnych stronach zewnętrznych traktują jako znak, iż pod wymienionym adresem kanonicznym znajdują się rzetelne, warte uwagi informacje. Publikacje z linkiem kanonicznym są najefektywniejsze przy treściach z branż YMYL (Your Money Your Life), w których liczy się pozyskanie wysokiego autorytetu, czyli tych związanych zwłaszcza z medycyną, bieżącymi informacjami, prawem i doradztwem finansowym.

PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO