Główne zagadnienia pozycjonowania

Główne zagadnienia pozycjonowania

Dowiedz się więcej o pozycjonowaniu w wyszukiwarkach

Funkcjonują trzy główne sposoby pozycjonowania:
– pozycjonowanie okresowe,
– pozycjonowanie Long Tail, innymi słowy na tzw. długi ogon,
– pozycjonowanie lokalne.

Pozycjonowanie okresowe

Pozycjonowanie okresowe odgrywa wyjątkową rolę przed okazjonalnymi bądź cyklicznymi wydarzeniami, takimi jak finały Pucharu Europy w piłce nożnej, Dzień Ojca czy Tłusty Czwartek. Ten typ pozycjonowania będzie szczególnie skuteczny, jeśli popularna w danym czasie fraza zostanie odkryta i wykorzystana ze stosownym wyprzedzeniem. Zwykle pozycjonowanie okresowe stosowane jest w branży gastronomicznej oraz turystycznej. W większości wypadków powinno się zacząć je na osiem do dziesięciu tygodni przed ważnym wydarzeniem, by Google zdążyło zaindeksować nową czy też zmodyfikowaną treść strony internetowej.

Pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail)

Następny typ pozycjonowania to dobre i wypróbowane rozwiązanie dla właścicieli firm dysponujących niskim budżetem na reklamę. Dzięki poprawnemu dobraniu fraz, nie tylko będzie można wejść w niszę powiązaną z interesującą nas branżą, ale też stawki za reklamę w Google Ads ulegną dużej obniżce. Pozycjonowanie Long Tail to także znacznie niższa konkurencja. Kluczowe jest także to, że coraz powszechniejsza jest tendencja do wprowadzania długich zapytań w wyszukiwarkach.
Frazy pozycjonowania Long Tail to przykładowo:
– smartfon Samsung Galaxy A50 niebieski,
– buty Nike Revolution białe sklep online,
– golarka Philips One Blade Pro czarna.
Pozycjonowanie na długi ogon jest niezwykle ważne zwłaszcza dla sklepów internetowych. Przy użyciu tego rodzaju fraz, sklepy mające w swoim asortymencie bardzo obszerną ofertę artykułów mogą się jeszcze efektywniej pozycjonować w Google.

Pozycjonowanie Lokalne

W tym pozycjonowaniu istotne jest dołączenie do słowa kluczowego nazwy konkretnej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym można uwzględnić przeważnie:
– dzielnicę (przykładowo “sklep komputerowy Śródmieście”)
– miasto (“salon kosmetyczny Kraków”)
– państwo (“akademia muzyczna Polska”)
Pozycjonowanie lokalne świetnie sprawdzi się w stosunku do podmiotów lokalnych, które adresują swoją ofertę tylko do odbiorców rezydujących w tym samym regionie. Taka metoda pozycjonowania jest preferowania także wtedy, gdy przedsiębiorstwo nie ma finansów na reklamę i nie jest w stanie walczyć o pozycje na frazy bez dopasowania lokalnego, przykładowo zamiast “restauracja gruzińska“, to “restauracja gruzińska Kraków”.

Kontakt z firmą:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]